“No matter how briljant your mind or strategy. If you’re playing a solo game, you’ll always lose out to a team.”
Reid Hoffman
LinkedIn cofounderWij zijn een ‘people-company’. Als je niet van mensen houdt, dan ben je verdwaald bij Maatwerk Online. Want wij zijn Maatjes. We houden ervan om in teams te werken en het maximale uit elkaar te halen.
We zijn als een sportteam dat samen strijdt voor dezelfde awards en mooie projecten. Als sportteam heb je twee strategieen: “Playing not to lose or Playing to win”. Wij spelen voor de winst! En we willen het maximale uit elkaar halen om met elkaar het maximale te bereiken. Wij leven op innovatie en de groei van onze de klanten is onze drijfveer. Maar we geven het meest om mensen. En dat kan perfect gecombineerd worden, dat bewijzen we keer op keer.
- Informeel en niet te ingewikkeld
- Wij houden van verandering
- ‘Good-vibes’ welkom
- Wij maken plezier
- We vertrouwen op elkaar en op elkaars goede intentie
- Iedereen heeft een stem en we luisteren goed
- Alle Maatjes zijn gelijk
- We respecteren elkaars achtergrond
- Je hebt superpowers
- We groeien samen
- We zijn geen ja-knikkers en nee-doeners
- Feedback is a gift!
- We respecteren elkaars tijd
- Sweeping the Shed
- We zijn zo autonoom mogelijk als teams
- We zijn het erover eens: het leven is meer dan werk
Informeel en niet te ingewikkeld
We zijn super informeel en houden niet van ingewikkeldheden. Dat zie je bijvoorbeeld ook terug in onze arbeidsovereenkomsten. We proberen in alles de dingen zo eenvoudig mogelijk te maken en niet onnodig ingewikkeld.
Wij houden van verandering
We zijn een snel veranderende omgeving waar je van moet houden. Het kan soms best duizelingwekkend zijn. De kans dat je je bij ons hoeft te gaan vervelen is uitgesloten. Werknemers geven weleens de feedback dat we te veel veranderen, iedere week komen we wel met nieuwe ideeën over hoe wij werken of vaste werkwijzen die nog beter kunnen. Je moet ervan houden. Saai zal het nooit worden en alles is bedoeld om continu te verbeteren voor onze Maatjes en onze klanten.
We laten onze Scale-Up fase nooit los. Een fase waarin je continu verbeterd en snel verandert.
‘Good-vibes’ welkom
We houden van mensen die energie uitstralen en andere stimuleren om vrolijk en creatief te zijn en samen te werken. Werken met mensen die deze vibe hebben, maakt het werk voor iedereen leuker. Enthousiasme is aanstekelijk net als een goed humeur. Goede vibes verspreidden zich van de ene persoon naar de andere.
Een bewijs hiervan is de onderstaande video van Rituals.
‘When you smile to the world, the world smiles back.’
Wij maken plezier
Het werk dat we doen vinden we gaaf en de mooie resultaten zijn onze beloning. Maar het gaat verder dan dat. We hebben echt een feestcultuur en we vinden dat je bij een succesverhaal moet stilstaan om dat te vieren. Als je niet uitkijkt zit je continu in een sneltrein, maar soms is het goed om daar even uit te stappen en stil te staan bij de mooie dingen die we met elkaar bereiken.
Daarom bezoeken we toffe events, maar vieren we ook echte feestjes bij successen of verwelkomen we iedereen met een feest. Plezier maken is extreem belangrijk.
Successen moeten gevierd worden en bij Maatwerk Online houden we wel van een feestje!
Of ze nou groot of klein zijn, een succes laten we niet zomaar voorbij gaan. Wij vinden het belangrijk dat we stilstaan bij de stappen die we maken. De online marketing wereld beweegt snel. Veranderingen zijn constant. Het is dus goed om regelmatig stil te staan en bewust te zijn van de vooruitgang die we geboekt hebben. Of het nou gaat om het binnenhalen van een grote nieuwe klant, of dat we een succesvolle webinar hebben gegeven, een Maatje die voor het eerst gesproken heeft voor een groep studenten, of een Trainee die zijn of haar eerste certificaten binnen heeft gehaald. There is always a reason to celebrate ? !
Wat we gaan doen hangt volledig af van de prestatie. De ene keer vier je iets met jouw team, de andere keer vieren we iets met het hele bedrijf. Het kan ook van alles zijn, denk aan een extra borrel op kantoor, uiteten met het team, wat lekkers om uit te delen of een personeelsuitje.. misschien zelfs wel een weekendje weg ?.
Wat het ook is, we maken er een gezellige boel van. Want successen moet je vieren, het maakt niet uit hoe klein ze zijn!
Heb je budget nodig voor je feestje?
We vertrouwen op elkaar en op elkaars goede intentie
We hebben met elkaar hetzelfde doel en zullen elkaar erop aanspreken wanneer iets niet bijdraagt aan het behalen van dat doel, maar hebben vertrouwen in elkaar en geven elkaar hierin de ruimte.
Daarom zal niemand hoeven te vragen of het bijvoorbeeld oké is om eerder af te sluiten vandaag, om je werktijden flexibel in te richten, om ergens anders te werken of tussendoor even te gaan lunchen met een bekende. We hebben vertrouwen in elkaar en gaan ervan uit dat iedereen de verantwoordelijkheid neemt om het maximale uit zichzelf en Maatwerk Online te halen. Vrijheid is een groot goed bij ons.
Door elkaar te vertrouwen en verantwoordelijkheid te delen, word iedereen meer onderdeel van het plan en wil iedereen beter zijn best doen om het doel te behalen.
En doordat we elkaar vertrouwen en uitgaan van elkaars goede intentie durven we ook zwaktes en fouten toe te geven en vinden we het helemaal niet ingewikkeld om elkaar om hulp te vragen. We durven het gewoon aan te geven wanneer we iets niet weten, want we weten dat we met elkaar werken aan hetzelfde doel en dat iedereen klaarstaat om je verder te helpen.
We vertrouwen erop dat iedereen hetzelfde doel heeft en dat als er een keuze wordt gemaakt door iemand, diegene dat doet vanuit de overtuiging dat diegene die keuze maakt met hetzelfde doel voor ogen.
Gezond verstand
We vertrouwen erop dat iedereen zijn of haar gezonde verstand gebruikt. Wil je een keuze maken, maar voelt iets niet goed? There is your answer!
Want we zouden bijvoorbeeld precies kunnen uitschrijven hoe we verwachten dat je gekleed gaat naar verschillende afspraken of uitschrijven hoe veel geld je exact mag uitgeven aan een klant kado of aan je vliegticket en hotel naar een conferentie o.i.d. Maar dat doen we niet. We vertrouwen erop dat iedereen zijn of haar gezonde verstand gebruikt en zelf weet wat gepast is en wat een normaal bedrag is om uit te geven. Als iedereen het geld van Maatwerk Online behandelt als zijn of haar eigen geld, dan weten we zeker dat dit niet mis gaat, daar vertrouwen we op.
Dat we elkaar vertrouwen zie je ook terug in onze arbeidsovereenkomst. Naar een voorbeeld van Tony Chocolonely is is die slechts 2 pagina’s 'dik'. Bij sommige agencies moet je wel twaalf pagina’s lezen. Ieder artikel is dan helemaal uitgewerkt en alles wordt vastgelegd. Daar spreekt weinig vertrouwen in uit. Er is een kans dat je als Maatje daar misbruik van maakt. Dat risico lijkt ons klein, maar we nemen het. Een rechter zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat in ons geheimhoudingsbeding niet gedetailleerd genoeg is verwoord hoe met vertrouwelijke informatie moet worden opgegaan. Als het ooit zover mocht komen, geloof ik dat er vooraf al veel is misgegaan in de arbeidsrelatie aan beide kanten.
Een goede intentie aannemen betekent dat je elke interactie aangaat, ervan uitgaande dat alle betrokkenen goede bedoelingen en hetzelfde doel hebben: ze willen net zo graag een geweldig agency bouwen als jij.
Omdat we elkaar vertrouwen minimaliseren we agencycratie en houden we niet van micro-managen. Herken je bij jezelf als leidinggevende het micro-managen? Vraag jezelf dan af of je het volste vertrouwen hebt in je teamleden.
Impact vs. (goede) intentie
Impact is belangrijker dan intentie. Even een voorbeeld: Als je per ongeluk op iemands voet stapt, zeg je nooit 'aansteller stop met huilen, dat was niet mijn bedoeling'. Je verontschuldigt je, erkent de pijn die je hebt veroorzaakt en probeert het in de toekomst te voorkomen.
Er is een verschil tussen iemand die per ongeluk op je voet stapt en iemand die het expres doet om je pijn te doen. Zelfs als het niet de bedoeling is, doet je voet nog steeds pijn. Uiteindelijk kunnen we niet altijd weten of onze eigen intentie ook goed overkomt bij de ander. We weten niet altijd hoe hetgeen we doen wordt ontvangen. Maar wat we wel kunnen doen, is opletten als we nieuwe informatie krijgen: door te luisteren en te kijken merk je vaak op hoe jouw intentie wordt ontvangen.
Communicatie is hierin key. Het is belangrijk om aan andere te laten weten hoe iets op je overkwam wanneer het je pijn doet. Je mag er namelijk vanuit gaan dat iemand anders een goede intentie heeft.
Aan iemand die per ongeluk op je voet stapte is het vervolgens de taak (wanneer jij hebt aangegeven dit niet fijn te vinden) om dit de volgende keer te voorkomen.
We moeten allemaal verantwoordelijkheid nemen voor de impact die we op anderen hebben: onze taal doet ertoe. Ons gedrag is belangrijk. Zelfverantwoordelijkheid is cruciaal als het gaat om het herkennen van het gevoel dat we anderen geven en het bewust kiezen om het beter te doen. Onthoud dat je impact groter is dan je intentie.
Iedereen heeft een stem en we luisteren goed
Luister eens mee in de beste teams tijdens een meeting en je zult merken dat deze beste teams een overeenkomst hebben: je hoort alle teamleden ongeveer evenveel.
Er zijn veel bekende onderzoeken over hoe bijvoorbeeld mannen de neiging hebben om meer te praten en meer suggesties te doen in vergaderingen, terwijl vrouwen meer worden onderbroken, minder waardering krijgen voor hun ideeën en minder algemene invloed hebben. We verwachten van alle Maatjes dat ze dit gedrag herkennen en het uit te spreken als ze dit herkennen. Stel van tevoren agenda's op waar iedereen een punt heeft om te bespreken, vraag mensen om bij te dragen als je ze niet hoort. Maar wees je vooral bewust van gedrag als het 'afschieten' van ideeën, 'mansplaining' en natuurlijk het onderbreken.
Ben je benieuwd naar iedereens mening over een topic? Geef dan degene met de minste ervaring als eerste het woord. Zo voorkom je dat diegene ondersneeuwt of niet meer het achterste van zijn of haar tong laat zien.
Iedereen een stem geven betekent ieder Maatje in staat stellen te spreken wanneer ze iets willen delen, met een veilig gevoel in de wetenschap dat er naar hen wordt geluisterd en dat ze serieus genomen worden. Het gaat er niet om onnodige druk uit te oefenen zodat mensen zich gedwongen voelen om tegen hun wil te praten. Houd rekening mee iedereen.
Natuurlijk is er onderscheid tussen introverte en extraverte mensen. Maar laat je alsjeblieft niet misleiden tot de gedachten dat extroverte Maatjes waardevoller zijn dan introverte Maatjes. We hebben een goede mix van mensen nodig.
Dus, de volgende keer dat je merkt dat je veel aan het woord bent, neem dan even de tijd om te stoppen en na te denken over waarom dat zo is. Onthoud dat het niet altijd jouw beurt is om te spreken. Geef andere ook de mogelijkheid.
Als mensen zijn we niet bijzonder goed in luisteren. Uitgebreide tests aan de Universiteit van Minnesota toonden aan dat we onmiddellijk na het luisteren naar iemand die praat, ons slechts de helft van wat we hoorden herinneren - hoe goed we ook dachten dat we luisterden. Naarmate de tijd verstrijkt, vergeten we nog meer (de helft daalt binnen slechts 8 uur tot een derde). Luisteren naar anderen is een belangrijk hulpmiddel om jezelf in andermans schoenen te verplaatsen en ervaringen die anders zijn dan de jouwe beter te begrijpen.
Goed luisteren is lastig, maar het is wel belangrijk om een ander te begrijpen en iets te leren of te verbeteren. Aangezien wij er altijd naar streven om te leren en te verbeteren is luisteren dus erg belangrijk. Dus, hoe worden we actieve luisteraars?
- Let op. Ja, dat klinkt logisch. Maar een zinvol gesprek begint met je volledig onder te dompelen in het standpunt van de ander. Dat kun je niet doen als je alleen de hoogtepunten hoort. Non-verbale signalen maken hier een groot deel van uit: actief luisteren vereist concentratie en het gebruik van je andere zintuigen, niet alleen de gesproken woorden.
- Onderbreek niet. We komen allemaal in de verleiding om dit te doen, om te laten zien dat we luisteren en gemeenschappelijke ervaringen delen. Maar als je interrumpeert met persoonlijke gedachten, trek je het verhaal naar jezelf toe terwijl het iemand anders momentje is. Als je voelt dat je op het punt staat om iemand te onderbreken, onderbreek dan jezelf!
- Leer. Actief luisteren gaat over leren. Notities maken. Schrijf dingen op die je verder wilt onderzoeken of die je later nog eens wilt nalezen. Door op te schrijven onthoud je dingen ook beter.
- Wees open. Sta altijd open om van gedachten te veranderen. Om echt een actieve luisteraar te worden, moet je bereid zijn om nieuwe suggesties aan te nemen, echt ideeën voor verbetering in overweging te nemen en – belangrijker nog – het goed vinden dat je ongelijk hebt.
Mensen met goede luistervaardigheden zijn productiever, betere probleemoplossers en hebben gezondere relaties. De voordelen gaan veel verder dan alleen aardig of attent zijn voor de spreker. Naarmate je competentie als luisteraar groeit, groeit ook je zelfvertrouwen en kan je profiteren van een hele reeks andere voordelen. Luister aandachtig. Doe je onderzoek. Leer. Denk dan na over hoe je actief deel kunt uitmaken van de oplossing.
Alle Maatjes zijn gelijk
Het is onze missie om van Maatwerk Online de beste agency werkplek van Nederland te maken, waar iedereen gelijke toegang heeft tot doorgroei- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Dat komt dus terug in de manier waarop wij iedereen een stem geven, maar gaat natuurlijk veel verder dan dat.
We houden niet van privileges en daarom vind je bij Maatwerk Online bijvoorbeeld geen speciale werkplekken voor het management. Ook houden we niet van ongeschreven regels waar iemand aan moet voldoen of waarlangs iemand wordt ‘gewogen’.
Wij nemen aan op talent en geloven dat een goed uitgebalanceerd team (divers en inclusief) bijdraagt aan de groei van ons team.
Iedereen mag komen zoals die is. Zelfs als we elkaar niet begrijpen (want je ligt nu eenmaal niet altijd op dezelfde lijn) staan we wel voor elkaar open en beoordelen we elkaar enkel op elkaars kunde.
En wij geloven dat leidinggeven niet alleen iets is dat van boven naar beneden werkt, maar ook van beneden naar boven. Iedereen heeft de verantwoordelijkheid voor het leiden van alle mensen in jouw omgeving.
We respecteren elkaars achtergrond
Respect gaat verder dan iedereen gelijk behandelen of iedereen een stem geven. Respect gaat ook over ieders achtergrond, normen en waarden en religie. Respecteren betekent dus ook dat je rekening houdt met je taalgebruik. Een vloek kan voor jou in je standaard woordenboek staan, maar kan op iemand ander heel vervelend overkomen. Dit geldt ook voor je taalgebruik bij (potentiele) klanten. Houdt er altijd rekening mee dat degene die (digitaal) tegenover je zit andere normen en waarden kan hebben dan jou.
Je hebt superpowers
Alle Maatjes zitten bij Maatwerk Online omdat ze bijzonder zijn. Dankzij onze sterke branding, maar vooral dankzij onze sterke cultuur krijgen we elk jaar veel meer sollicitaties binnen dan vacatures die we hebben openstaan. Dat jij een Maatje bent geworden bewijst dat je superkrachten hebt!
Tijdens je loopbaan ben je bezig om uit te zoeken wat jouw superkrachten zijn en probeer je hier het maximale uit te halen. Wij geloven dat het waardevoller is om je te richten op je superkrachten en die te verbeteren, dan (wat je vaak hoort) je te richten op je zwakkere punten. Het is beter om een specialist te zijn en samen met andere specialisten een geweldig team te vormen.
Het is een beetje in lijn met wat Bruce Lee ooit zei: “I fear not the man who has practiced 10,000 kicks once, but I fear the man who has practiced one kick 10,000 times.”
En misschien heb je het idee jouw superpowers nog niet gevonden te hebben of dat ze nog niet goed genoeg zijn. Weet dan dat je niet te streng voor jezelf moet zijn.
Ed Sheeran liet tijdens The Jonathan Ross Show horen hoe zijn eerste singles klonken. Op z'n zachts gezegd klonk het niet best. Hij zegt hier over: “When people go. O you’re so talented. You where born with natural talent. I’m like… no. Basically, all I am saying is. When people say, artists are born with talent, you’re not. You have to really learn and really practice.”
Check dit geweldige moment tijdens The Jonathan Ross Show hieronder ⤵️
Wees dus niet te streng voor jezelf en accepteer en haal er de uitdaging uit dat je jezelf nog verder mag ontwikkelen.
We groeien samen
Natuurlijk is de groei van onze klanten superbelangrijk. Dat is impact maken. Maar jouw groei is ook onze top-focus. Niet voor niets werken we met een onbeperkt studiebudget.
Dat heeft meerdere redenen:
- Uit een onderzoek door PanelWizard in opdracht van vacaturesite Indeed bleek dat naast pensioenregeling en reiskostenvergoeding, zelfontwikkeling de belangrijkste secundaire arbeidsvoorwaarden is voor medewerkers. Ondanks dat vaak wordt gedacht dat medewerkers aanslaan op een toffe vrijmibo, te gekke uitjes en extra vakantiedagen bleek uit dit onderzoek dat zelfontwikkeling door medewerkers als veel belangrijker werd ervaren. Iets waar wij al langer in geloofden, maar wat nu ook is bewezen.
- We weten dat we als team groeien als jij als individu groeit en dat we daardoor als team meer impact kunnen maken.
Denzel Washington sprak in zijn openingstoespraak aan de Dillard University over het hebben van dromen en doelen. Hij zei: “Dream big, but remember dreams without goals are just dreams and they ultimately fuel disappointment. So have dreams, but have goals. Life goals, yearly goals, monthly goals, daily goals.”
We zijn allemaal verantwoordelijk voor jouw groei en het bewerkstellingen van jouw dromen door middel van doelen. Maatwerk Online heeft als agency de verantwoordelijkheid om optimale voorwaarden te scheppen voor jouw groei. Je leidinggevende is verantwoordelijk voor het bevorderen van jouw groei, om je de weg te wijzen en die weg vrij te maken. Ten slotte, en vooral, ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen groei. Neem de regie over je professionele ontwikkeling en je loopbaan. Zorg voor een plan, een strategie en voor de uitvoering hiervan.
Comfortzone vs. Groei
Een Maatje is zich ervan bewust dat persoonlijke groei meestal niet optreedt binnen de comfortzone. Zoals onze eigen Simeon Mast vaker zei (en het zal voor hem een eer zijn om in de quotes lijst tussen Denzel Washington en Ed Sheeran te staan): “Maatjes zijn als ruwe diamanten die verder geslepen mogen worden.”.
Een klein voorbeeld voor het verschil tussen comfortzone denkers vs. Maatjes die groei denkers zijn:
- Een comfortzone-denker: “Ik vind lezingen geven super spannend, dus ik laat dat lekker aan andere, ondanks dat het me heel tof zou lijken.”
- Een Maatje: “Ondanks dat ik het geven van lezingen super spannend vindt, ga ik toch een lezing geven op de Hogeschool aan 30 studenten. Dat is het begin van mijn journey om aan mijn presentatie-skills te werken.”
Wij proberen een optimaal veilige omgeving te creeren waardoor je ook sneller uit je comfortzone durft te stappen.
We zijn geen ja-knikkers en nee-doeners
Niks zo erg als een team waarin iedereen ja-knikt wanneer iemand met een nieuw idee komt (vaak de leidinggevende), om vervolgens allemaal nee te doen.
Wij hebben geen ‘ja-knikkers’ cultuur, doordat we iedereen een stem geven en ook van iedereen verwachten om kritisch te zijn om met elkaar het maximale uit het team te halen.
Niet iemands ervaring, grote mond of leidingevende rol geven iemand het recht om andere het zwijgen op te leggen, daar zijn we het allemaal over eens. Maar het is daarin ook iedereens verantwoordelijkheid om je mond open te doen en je niet neer te leggen bij de mening van iemand anders. Wees geen ja-knikker, want dat leidt uiteindelijk alleen maar tot nee-doen.
Feedback is a gift!
Als feedback op de juiste manier wordt ontvangen en gegeven, biedt het de grootste kans om te groeien. Daarom zijn we een beetje geobsedeerd door zoveel mogelijk feedback te krijgen, van elkaar, van klanten en van het agency als geheel.
Maar als feedback een geschenk is, dan moeten we ook erkennen dat sommige geschenken beter zijn dan andere!
In onderstaande routing vind je enkele tip en tops voor het geven én ontvangen van goede feedback.
We respecteren elkaars tijd
Ons kostbaarste bezit is tijd. En daarom gaan we er ook op die manier mee om.
Meetings kunnen een van de meest inspirerende, enthousiasmerende en gezelligste onderdelen zijn van het werken bij een agency. Maar het kunnen ook saaie, geestdodende en contraproductieve momenten zijn die op de automatische piloot worden uitgevoerd in plaats van met een doel.
Maak er dus een gewoonte van om een vergadering te beginnen door te vragen wat we willen bereiken met de meeting en of de juiste mensen in de (virtuele) ruimte zijn. Deel je verwachting van te voren in de agenda uitnodiging, zodat het voor alle aanwezigen duidelijk is wat je met elkaar uit de sessie wilt halen.
Heb je van te voren of tijdens de meeting het gevoel geen waarde (meer) bij te kunnen dragen aan de meeting? Geen probleem! We vinden het heel normaal als iemand aangeeft de (rest van) meeting skipt, omdat diegene denkt op een andere manier waardevoller zijn of haar tijd te kunnen besteden.
Ook laten we iemand die in focus modes zit met rust.
Als iemand niet gecontact wil worden op vakantie, neem dan geen contact op. Als iemand om 15.00 uur moet vertrekken om zijn kinderen op te halen, vraag hem dan niet om nog even één ding snel te doen.
Sweeping the Shed
De Nieuw-Zeelandse All Blacks hebben het hoogste winstpercentage van alle professionele sportteams ter wereld, ondanks dat het een klein eiland is van slechts 4,5 miljoen mensen. James Kerr bestudeerde hun cultuur in zijn boek - waarin hij praat over de mantra van het team "Sweeping the Shed". Het idee: geen enkel individu is groter dan het team en zijn voorouders.
“No one in New Zealand likes a big head. In the All Black environment there’s no room for it, and if theres ever signs of it happening, you’ll soon be brought back down to earth.”
“From the very start you learn humility. There are these structures in place, like the fact that we always leave the changing room as clean as it was when we walked in. So you’ll often see the likes of Richie McCaw and the coach Steve Hansen sweeping the shed.”
Dan Carter
All Black LegendWe zijn allemaal verantwoordelijk voor de kleinste details, inclusief het opruimen van ons kantoor, zodat alles netjes is voor andere Maatjes en klanten. Blijf nederig en “Sweeping the Shed”, wie je ook bent.
Het zegt iets over jezelf als je je te goed voelt om rommel op te ruimen of te helpen om de keuken netjes te houden. Het is een eergevoel of gevoel van luiheid of misschien wel iets anders die maakt dat je daar niet toe bereid bent. In ieder geval is het niet de houding die we van Maatjes verwachten. Als Maatjes volgen we liever het voorbeeld van de All Blacks.
We zijn zo autonoom mogelijk als teams
Autonomiteit is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Autonome teams, maar ook een autonome houding van de Maatjes. Die autonome houding komt ook terug in onze obsessie voor extreem eigenaarsschap. Later meer hierover onder het kopje ‘Wij maken impact’.
Dankzij autonome teams groeien teams sneller en voelen ze zich meer verantwoordelijk voor hun presteren. Ze kunnen namelijk niet de verantwoording afleggen aan andere.
Dit is ook de reden waarom Maatjes hun eigen collega’s en leidinggevende aannemen. Tijdens iedere sollicitatieprocedure wordt er een Maatje betrokken uit het desbetreffende team om mee te beslissen of iemand binnen het team past. Dat betekent dus, dat als je dit leest, jouw team het er mee eens was dat je het team kwam versterken. Dat is natuurlijk supertof om te beseffen. Een collega of leidinggevende die is aangenomen met de inbreng van zijn of haar directe collega’s begint altijd met een 1-0 voorsprong.
Ook bepalen teams zelf op welke KPI’s ze zich gaan focussen en wat hun KPI’s zijn. Bij Maatwerk Online zal je dus niet snel meemaken dat het Management een KPI aan een team oplegt. Het team bepaalt deze mede zelf.
Door onze Test & Learn principes krijg jij het vertrouwen om fouten te maken. Durf zelf keuzes te maken.
We zijn het erover eens: het leven is meer dan werk
En als laatste: we geven om cultuur, maar belangrijker nog, om Maatjes. We willen dat je de beste versie van jezelf kan zijn op je werk, maar het kunnen ook heel goed niet-werkfactoren zijn die dit beïnvloeden. We willen dat je je werk serieus neemt, maar nooit ten koste van de mensen die je lief zijn of je gezondheid.