Onze BHAG

Een Big Hairy Audacious Goal (vertaald: Grote Gedurfde Dappere Doel) is een duidelijk en ambitieus doel binnen een bepaalde tijd. We gebruiken dit bij Maatwerk Online om toffe doelen te maken.

"Most people fail not because they aim too high and miss, but because they aim too low and hit!"

Les Brown

Amerikaanse politicus en motiverende spreker

Maatwerk Online op 1 januari 2026

We zijn tussen 2018 en 2022 vier keer uit ons jasje gegroeid en overgegaan naar een nieuw kantoor. Was het altijd ons doel om maar te blijven groeien of vonden we verhuizen gewoon supertof? Nee, beide niet. Sterker nog, Lars wilde eigenlijk altijd freelancer blijven. Maar de reden dat we fuseerde was dat we onze klanten beter wilde kunnen servicen en diezelfde reden is nog altijd de reden waarom we willen blijven groeien: service leveren!

Begin 2021 hebben we samen met alle Maatjes gepeild waar wij als Maatjes energie van krijgen en waarvoor wij ons bed uitkomen (onze ‘Why’). Twee woorden kwamen veelvoudig terug: impact maken en inspireren.

Op basis hiervan is onze ‘Why’ geformulieerd: “Make an impact and inspire others to do the same.”

We houden dus van toffe projecten waarin we impact kunnen maken. Impact maken doen we door de kennis die we met elkaar hebben. In onze snel veranderende branche bestaan all-rounders niet meer. Je hebt veel verschillende experts nodig om je klant volledig te kunnen servicen.

Daarnaast willen wij een agency dat uitdagend blijft voor onze Maatjes, dus met mooie doorgroeimogelijkheden. Een plek waren deuren openen.

En we willen prijzen winnen! Grote prijzen winnen! De wereld laten zien wie we zijn.

Onze oorsprong ligt in de voetbalkantine en we zien onszelf ook als voetbalteam. Met elkaar hebben we het doel om grote prijzen te winnen om een agency te bouwen waar jullie graag werken en dat impact maakt en andere inspireert om hetzelfde te doen.

Onze stip op de horizon in awards

Onze stip op de horizon is mede en vooral uitgedrukt in awards, hier hebben we daarom ook zelfs een apart ineractief awardboek voor, deze vind je hieronder. Je kan direct op deze pagina door deze presentatie heen klikken.

LET OP! Deze presentatie zal constant worden geupdate.

Onze stip op de horizon in type klanten

We willen werken voor olifanten (zo noemen wij de ideale klanten van Maatwerk Online, later meer hierover). Klanten die genoeg uur afnemen waardoor wij maximaal kunnen presteren en om ervoor te zorgen dat iedere specialist zich optimaal op maximaal 6 verschillende klanten kan focussen. Want door focus behaal je betere resultaten.

Op 1 januari 2026 mikken we dus op een klantportfolio die er als volgt uit ziet:

  • Gemiddeld nemen onze klanten 40 uur per maand af
  • Ze nemen gemiddeld 4 kanalen af
  • Ze vertegenwoordigen een gemiddelde omzet van € 60.000,- per jaar
  • En hierdoor hebben Maatjes gemiddeld slechts 5 klanten per Maatje

Onze stip op de horizon in type diensten

De ontwikkelingen in ons werk gaan erg hard:

  • PMax zorgt er voor dat SEA werkzaamheden compleet anders zijn dan pak hem beet in 2022;
  • Long-term zoekwoorden door o.a. voice blijven opkomen en ook met de opkomst van AI in Google/Bing zorgt er voor dat er meer long-term zoekwoorden blijven bijkomen;
  • De ontwikkelingen rondom AI (waaronder de verandering van het gebruik van zoekmachines door AI);
  • De ontwikkelingen van AR;
  • De ontwikkelingen rondom de Meta verse;
  • De ontwikkelingen rondom low-code/no-code (niet voor niets werken we sinds kort naast WordPress ook met de geweldige low-code tool Framer).

Ons werk zal dus continu blijven veranderen en verder geautomatiseerd worden. Branding en Data zal daarom een belangrijker onderdeel worden van ons werk en daarom hebben we een duidelijke visie over hoe ons bedrijf er uit ziet in 2026.

Daarbij maken we slim gebruik van AI. We zijn namelijk van mening dat AI ons werkt niet gaat vervangen maar ons werk wel beter en makkelijker gaat maken. Het is daarom zaak om op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen en mogelijkheden te zoeken om AI toe te passen in ons werk.

We verwachten in 2026 onderstaande diensten te leveren n.a.v. onze verwachtingen naar de toekomst toe:

  • Strategie
    • Online marketing strategie
  • Content & Creatie
    • Development
    • Design
    • Video
    • Branding
    • Content marketing
  • Digital Marketing
    • SEO
    • SEA
    • Social
    • CRO
    • Marketplaces
  • Data & Automation
    • Data strategie
    • Customer Data Platform
    • Marketing Automation
    • E-mailmarketing
    • Tag Management
    • Dashboarding
    • Marktonderzoek

Diensten aanbieden via externe specialisten die de beste zijn in hun markt

Sommige diensten, zoals E-mail marketing, Content marketing, Video- en fotografie pakken we t.z.t. op met externe professionals. Onze filosofie is én blijft namelijk dat wij pas een nieuwe dienst in huis halen wanneer we voldoende werk hebben voor 2 FTE'ers. Een team met slechts 1 FTE is namelijk geen team en een te groot risico. Daarbij willen we doen waar we goed in zijn, dus als we een nieuwe dienst aanbieden, dan moeten wij hier ook echt voor in staan.