Wij inspireren

“If your actions inspire others to dream more, learn more, do more and become more, you’re a leader.”

John Quincy Adams

Voormalig President van de Verenigde Staten

Inspireren en impact maken, dat is de heartbeat van onze agency. We hebben allemaal direct of indirect invloed op de agencies van onze klanten. We streven ernaar om briljant werk te creëren, om boven onszelf uit te stijgen en een vleugje magie te creëren door onze contactmomenten. We willen andere inspireren om op diezelfde manier in het leven te staan.

Het is niet geheel toevallig dat veel Maatjes regelmatig ergens spreker zijn. Dit begint vaak bij lezingen op hogescholen, maar ook op bekende en grote marketing events is de kans groot dat je een Maatje als spreker tegenkomt. We houden ervan om andere te inspireren.

Innoveren en verder denken dan wat ons wordt gevraagd

We werken in een snel veranderende tak van sport. Innoveren is daardoor een must. Maar we willen hierin nog verder gaan. We willen mensen verbazen en inspireren met onze innovaties.

Wordt ons A gevraagd, dan kijken we (eigenwijs als dat we zijn) ook naar optie B, C en D. We hebben hierin lak aan de status quo en bedenken iets waar iemand anders niet direct aan denkt.Ons doel is zoveel mogelijk impact te maken en ook al wordt ons A gevraagd, als we weten dat we door weg B meer impact kunnen maken, dan laten we dit direct weten.

We bewandelen dus niet alleen de gebaande wegen maar denken ook na over hoe we meer impact kunnen maken door buiten de lijntjes te kleuren. Zoals Denzel Washtington in zijn openingstoespraak aan de Dillard University ook al aangaf: “There’s an old IQ test with nine dots, and you had to draw five lines with a pencil within these nine dots without lifting the pencil, and the only way to do it was to go outside the box. So don’t be afraid to go outside the box. Don’t be afraid to think outside the box. Don’t be afraid to fail big, to dream big.”

Het is waarmee we ooit zijn begonnen. Is een klant tevreden met de resultaten, maar weten wij dat er meer te halen valt? Dan zijn wij niet tevreden. “We never settle for what we’ve achieved or what can’t be done. Everything can always go 10x from here.”

We houden van mensen

Onze kerntaak is om goed werk te leveren voor onze klanten. Goed werk betekent impact maken op de groei van het bedrijf van onze klanten. Als bonus worden we ook betaald om vrienden te maken! Minstens net zo inspirerend als ons werk is de manier waarop wij met mensen omgaan.

Van onze eigen Maatjes, onze klanten t/m de lootgieter die eenmalig langskomt om de verwarming te repareren. We behandelen iedereen met hetzelfde respect en verwelkomen iedereen met dezelfde glimlach.

Bouw dus een band met je klanten. Ontdek waar ze van houden, wat hun passies zijn buiten het werk, wat hun dromen en doelen zijn. Dat alles zal je helpen je klanten te ownen en echt een band op te bouwen. We zijn een digital agency en daar zijn we behoorlijk goed in. Maar we zijn geen politieke organisatie. Dat betekent dat we geen publiek standpunt zullen innemen over politieke zaken.

Dat wil niet zeggen dat we alle actuele gebeurtenissen aanpakken waarvan we denken dat ze rechtstreeks van invloed kunnen zijn op de veiligheid van onze medewerkers. We zijn er trots op een agency te zijn dat zijn medewerkers ondersteunt, en we willen iedereen zich veilig te voelen in de wetenschap dat we geen haat of vooroordelen in welke vorm dan ook tolereren en dat we opkomen voor de rechten van ondervertegenwoordigde groepen. We behandelen iedereen zoals we zelf ook behandelt zouden willen worden. Dit betekent dat je jouw klant helpt alsof het bedrijf van jou is, maar gaat dus nog veel verder dan dat.

Ook vinden we dat we verantwoordelijkheid dragen voor de generaties na ons en voor mensen die niet de mogelijkheid hebben het maximale uit zichzelf te halen. Het idee dat alles mogelijk is als je maar hard genoeg werkt, is een gevaarlijke waanvoorstelling. Het leven is meer willekeurig dan het lijkt. Door 2,5% van onze winst af te staan aan het goede doel willen wij bijdragen aan meer gelijke kansen.

“We are not blessed by what we have, we are blessed by what we can give.”

Mark Hall

Voorman Casting Crowns
Elysa ging de strijd aan tegen eenzaamheid en organiseerde een werkdag bij eenzame ouderen. Zelf werkt Elysa iedere dinsdag middag bij haar oma en met dit initiatief bereikte ze via de media ontzettend veel mensen. Ze inspireerde andere om hetzelfde te doen tegen eenzaamheid.

Creëer enthousiaste fans

De grootste bron van groei voor onze agency zijn klanten die ons nieuwe klanten brengen, hetzij wanneer ze agencies verhuizen of collega's introduceren.

Dit gebeurt wanneer we 'geweldig werk doen en vrienden maken' zoals hierboven. Het gebeurt als we van onze klanten de helden van hun organisaties maken. Als we een stap verder gaan en iets buitengewoons doen, iets eigenzinnigs misschien, iets opmerkelijks.

Test & Learn-mindset

Wat ons betreft noodzakelijk om ons werk goed te kunnen doen, maar ook een mindset die je binnen alle divisies van onze agency tegenkomt. Test & Learn. We gebruiken deze mindset bijvoorbeeld voor het veranderen van ons sales proces, maar ook voor het optimaliseren van onze campagnes.

Onze benadering van marketing wordt geleid door experimenten, en dat is goed ingebouwd in onze teams en het werk dat we doen met klanten. Test & Learn is relevant voor al onze activiteiten - we zijn continu bezig met het uitrollen van nieuwe ideeën en initiatieven en het analyseren van de resultaten. Testen is een van de beste manieren om andere belanghebbenden te overtuigen om een verandering door te voeren. Als je iets kunt bewijzen met real-life data, is dat bij Maatwerk Online 100x krachtiger dan een theorie.

Een mooi voorbeeld hiervan is ook onze ‘MVP en 80/20 regel’ waar je eerder over las in ons cultuurboek. Door continue te verbeteren op basis van wat je hebt getest en wat je daarvan hebt geleerd zorg je ervoor dat je de focust op de juiste punten.

Tijdens één van onze vrijwilligersmiddagen ruimde we de binnenstad van Rotterdam op. Een andere editie hebben we speeltuinen in Rotterdam opgeknapt. ? ?

Grenzen zijn er om verlegd te worden

Als we doen wat we altijd hebben gedaan, zullen we niet groeien. Het is een vaardigheid om de verwachtingen van de klant te pushen en deze vervolgens waar te maken. Niet altijd op veilig te spelen.

Veel dingen lijken misschien onwaarschijnlijk voordat je ze bereikt. Als dingen onwaarschijnlijk lijken, is een goede vraag om te stellen: "Hoe kunnen we het toch laten gebeuren? Ik weet dat het misschien onwaarschijnlijk lijkt, maar wat zou er moeten gebeuren om dit te kunnen bereiken?” Vaak is er een manier, vaak met veel afwegingen of frisse ideeën. Misschien zullen we het uiteindelijk niet doen, maar laten we in ieder geval onderzoeken wat er zou moeten gebeuren en dan beslissen of het de moeite waard is om het te proberen.

Als je grenzen wilt verleggen is verwachtingsmanagement nog belangrijker dan normaal. Grenzen verleggen betekent namelijk ook: niet te veel beloven, omdat je het misschien niet kan waarmaken. We zijn continu bezig met het verleggen van onze grenzen en het leveren van geweldig werk. Het doel hiervan is om te pushen om grotere dingen te bereiken, maar tegelijkertijd niet om te vallen!

Laten we even een uitstapje maken naar de sportwereld. Lang geleden leek het mensen onmogelijk om met hoogspringen hoger dan 2,20m te springen. Op een dag deed Dick Fosbury precies dat. Dick Fosbury introduceerde in 1968 tijdens de Olympische Spelen in Mexico-Stad de Fosbury Flob. Een techniek waarbij de atleet na een gebogen aanloop met zijn rug naar de lat over de lat springt. Met een spring van 2,24m vestigde hij een olympisch record en won hij een gouden medaille. Door dit te doen, 'maakte hij het onmogelijke mogelijk' en doorbrak hij wat 'zowel een psychologische barrière was als een fysieke barrière'. Toen die barrières eenmaal doorbroken was, realiseerden anderen zich dit en volgden zijn voorbeeld. Tegenwoordig is dit dé standaard binnen hoogspringen. Hoewel we niet allemaal atleten zijn, worden ook wij elke dag geconfronteerd met dit soort psychologische barrières. We moeten verder kijken dan wat we denken te kunnen of wat we eerder hebben gedaan.

Fosbury was overigens niet de uitvinder van de nieuwe techniek voor hoogspringen. In 1912 gebruikte zijn landgenoot Clinton Larson voor het eerst deze sprongtechniek. Clinton Larson was degene die een techniek bedacht om de hoog geplaatste lat te bereiken. En Dick Fosbury was degene die deze techniek voor het eerst durfde te gebruiken tijdens een olympische spelen.

Komen de namen Dick Fosbury en Clinton Larson je bekend voor? Dat kan kloppen! Naar deze twee helden zijn onze Meeting Rooms op kantoor vernoemd.

Maar weet ook dat het niet altijd nodig is om iets nieuws te bedenken om grenzen te verleggen. Soms kan je juist grenzen verleggen door een stap terug te doen, te kijken hoe ingewikkeld het door iedereen is gemaakt en de eenvoud terug te brengen.

Dick Fosbury introduceerde de nieuwe techniek op de olympische spelen en won direct goud.

Open en eerlijk

We draaien niet om de hete brei heen en vinden het belangrijk om eerlijk te zijn tegen elkaar en onze klanten.

Dit is ook de reden dat we samen met 8 andere bureaus het OnlineMarketing.nl keurmerk zijn gestart. Daarmee committeren wij ons aan de erecode van dit keurmerk waarin openheid en eerlijkheid centraal staan.

Wij zijn er voor de groei van onze klanten. Soms kan het zijn dat een andere webdevelopment partij bijvoorbeeld veel ervaring heeft in een bepaalde branche en beter werk kan leveren voor een klant dan dat wij dat zouden kunnen. We zullen hier dan gewoon eerlijk in zijn en de klant adviseren een website door deze partij te laten. Dit omdat we een gezamenlijk doel hebben, wij behandelen het bedrijf van onze klant alsof het ons eigen bedrijf is en zullen daarom altijd eerlijk zijn in de manier waarop wij zo veel mogelijk impact kunnen maken op hun groei.

Openheid vind je ook terug als je werkzaam bent bij Maatwerk Online. Want we zijn extreem open in alles wat we doen. Daarom delen we na iedere Management Meeting een samenvatting van de Meeting met alle Maatjes, voelt iedereen zich vrij om de meest interessante vragen te stellen.

En die openheid is ook de reden dat ons handboek openbaar is, we waarderen transparantie en openheid:

  • Zo kan iedereen ontdekken wie we zijn voordat ze solliciteren.
  • Houdt het ons verantwoordelijk, we willen graag horen of iets beter kan.
  • Stelt het andere in staat om inspiratie op te doen en om dingen te kopiëren, want ook ons handboek bestaat bij de gratie van andere bedrijven waar wij inspiratie hebben mogen opdoen (shoutout naar onze vrienden van Brainlabs)!